zaterdag 1 december 2007

Bizner; dé ondernemersbank

Vorige week toch een opmerkelijke gebeurtenis. Omdat mijn bedrijf zich bezighoudt met e-commerce, heb ik mezelf tot doel gesteld zoveel mogelijk ook online te gaan regelen. Rekeningen online openen, boeken online bestellen, business cards online, online bedrijf gezocht dat design van mijn website maakt, etc. Zo kwam ik voor een bank uit bij Bizner.

Bizner, die online ondernemersbank. Tenminste dat is de spin-off in de reclame op TV. En dat klopt, als je een eenmanszaak bent. Ik vond de reclame goed, de site strak, dus ik naar Bizner. Helemaal top, binnen no-time een rekening, credit-card erbij en 'no questions asked' . Echter 2 weken adviseerde mijn registeraccount er toch een BV van te maken. En daar ligt voor Bizner schijnbaar de grens.

Om een BV te worden, krijg je eerst de status van BV IO, oftewel 'in oprichting'. In die periode kijkt Hirsch Ballin of je wel een net jongetje bent voordat hij je de status BV verstrekt. Met de huidige wet moet je 18.000 euro op de bank hebben gestort (tenminste 24 uur; daarna trekt iedereen het als een haas weer van de rekening) en krijg je van de bank een zogeheten 'bankgarantie' dat die 18.000 er 24 uur op hebben gestaan. Letterlijk een papiertje, stempeltje, krabbeltje dat naar de notaris gaat, en samen met je papier van Hirsh voor goed gedrag, naar de notaris gaat die alles rond maakt.

Nou, dat doet Bizner dus niet. Wel ondernemersbank, maar iedereen heeft zijn grenzen en die van de Bizner stoppen al bij de eenmanszaak. Antwoord Bizner; we kunnen even de rekening stopzetten, en als je alles hebt geregeld en je hebt een BV dan activeren we het weer. Ennuh...(blond) die bankgarantie. Bizner; tja, dan moet je dan even via een andere bank regelen.

En bedankt Bizner, goed idee, slecht uitgevoerd !

(ps. ben naar het grote zusje gegaan, Rabo, die natuurlijk in hun vuistjes knijpen, gemeen als zusjes kunnen zijn op die leeftijd)

Geen opmerkingen: